Tänapäeval otsib üha rohkem inimesi oma reisi planeerides infot internetist. Maailma suurimaks infoportaaliks võib selles vallas pidada Tripadvisorit, kus on olemas kõik mida üks reisija soovida võib – info hotellide, restoranide, vaatamisväärsuste, tegevuste ja palju muu kohta. Kõigile neile saab jätta tagasiside ja seda anonüümselt ning ausalt. Mina näiteks booking.com tagasisidet kõige tõsisemalt ei võta, sest tean, et paljud hotelid tihtipeale nö. “poputavad” selle portaali kliente lootes heale tagasisidele. Lisaks palub booking.com päris agressiivselt seda tagasiside peale külastust, saates mitu e-maili. See teeb aga teisalt need tagasisided mõnikord selliseks sunnituks. Tripadvisoris jätab aga inimene tagasiside siis, kui ta seda ise tahab ja keegi teda selleks ei sunni. Lisaks on Tripadvisoris olemas foorumid, mis kahjuks Eestis veel nii populaarsed ei ole. Samas saab sealt väga head infot ja nõuandeid kui planeerida oma reisi näiteks Aasiasse. Enamasti tulevad need nõuanded kohalikelt, kes seal elavad või siis on antud regioonis korduvalt reisinud. See kõik teebki Tripadvisori väga populaarseks välismaalaste seas.
Kuna ma tööalaselt ise tripadvisorit mingi aeg palju kasutasin, siis mind oli juba aastaid häirinud Pärnu linna tutvustav pilt. Seda mitmel põhjusel:
- See pilt oli tehtud talvel Pärnu rannast;
- pilt oli aastast 2009, mistõttu oli selle kvaliteet päris halb;
- see ei jätnud Pärnust muljet kui Eesti suvituspealinnast.
Kuna see pilt oli seal olnud juba nii pikalt, siis otsustasin uurida kuidas Tripadvisori kaanepiltide süsteem töötab. Alguses tundus, et seal taga üpriski lihtne loogika. Pilte vaadatakse ja neile pannakse nö. “like” ehk meeldimisi ja sellega tulevad nad sellest hallist massist välja ning liiguvad esilehele. Mõtlesin, et asi nii lihtne ongi ning otsisid Tripadvisori pildipangast ilusa ja Pärnut tutvustava droonipildi ning hakkasin sellele like panema. Paari päevaga oli see pilt juba pildipanga esilehel.
Paraku ei muutunud see aga Pärnu linna kaanepildiks. Seejärel pöördusin ma infosaamiseks Tripadvisori foorumitesse, millest ma ka ennem rääkisin. Sain nõu mitmelt inimeselt, kes tihedalt Tripadvisoriga seotud ning nad suunasid mind Tripadvisori klienditeenindusse. Kirjutasin neile meili ja sain sealt esmalt sellise lihtsa vastuse mis tänas kirja eest ning suunas lihtsalt meeskonna foorumisse, kus saab teha ettepanekuid. Tundus veider, sest just sealt foorumitest saadeti mind neile kirjutama. Mõtlesin, et proovin korra veel ja teisele kirjale sain juba personaalsema vastuse:
Õnneks vahetatigi see pilt, millel oli kõige rohkem like hiljuti pandud. Ehk siis kaanepildiks sai see pilt, mille ma mõned päevad tagasi välja valisin ja pildipangas likedega esile tõin. Pärnu linna tutvustav Tripadvisori üldpilt muutus tunduvalt:
Pilt aastast 2009:
Uus pilt:
Olen enam kui kindel, et esmane mulje Pärnu linnast on hoopiski teistsugune kui Pärnut esmalt külastav turism hakkab Tripadvisorist linna kohta infot otsima. Kui arvutis on selle pildi tähtsus võib-olla et mõneti väiksem, sest pilti ümbritsevad menüüd, siis mobiilis on see üldpilt täiesti teistsugune ja just mobiil on see koht, kus üha rohkem inimesi infot otsib.

Pärnu linna esilehe tripadvisori mobiili kuvatõmmis
Leave A Reply